Bu siteyi ziyaret eden her kişi Hepsiburada.com'un aşağıdaki ürünlerini incelerse çok güzel olur :))

20 Ekim 2009 Salı

Taksi Plakası 514.500

20 Ekim Salı itibariyle, taksi plakası alış fiyatı 512.000, satış fiyatı ise 517.000.

18 Ekim 2009 Pazar

Metroyla Ayazağa'ya bir adım kaldı

Ulaşımı ciddi ölçüde rahatlatacak 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda raylara ilk kaynak Başkan Topbaş tarafından atıldı. Şişhane İstasyonu ile birlikte yılsonunda hizmete girecek metroyla, Taksim’den Ayazağa’ya 24 dakikada ulaşılabilecek…

320 milyon YTL’lik dev yatırım…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Levent-Ayazağa arasındaki erişim ve trafik sorununu çözmek için başlattığı 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda sona yaklaşılıyor. Elektromekanik ve ray döşeme çalışmaları başlayan hatta, raylara ilk kaynak Başkan Kadir Topbaş’ın katılımıyla düzenlenen törenle gerçekleşti. Şişhane İstasyonu ile birlikte yılsonunda hizmete alınması hedeflenen hat toplu ulaşımı büyük ölçüde rahatlatacak ve erişim sorununu çözecek.

İnşaat maliyeti yaklaşık 320 milyon YTL olan 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda Seyrantepe’deki depolama alanını ana hatta bağlayan bağlantı tünellerinin inşaatı tamamlandı ve önümüzdeki günlerde elektromekanik çalışmaları başlayacak. Seyrantepe ayağının en önemli bağlantısı ise Aslantepe’de yapılan Galatasaray Stadına 3 tüp halinde kazılan tüneller ile sağlanacak.

Öte yandan, Seyrantepe depo sahası transfer merkezi olarak düzenleniyor. Depo sahası 200 adet metro aracı park edebilecek, bakım onarım çalışmaları yapılabilecek. Transfere merkezinde ise 2 bin 900 araçlık otopark olacak. Transfer merkezinde ayrıca alışveriş alanları, iş merkezleri bulunacak.

Hacıosman’a metro 2010’da…

Atatürk Sanayi sitesi – Hacı Osman kaba inşaatı ile 4. Levent- Hacı Osman Hattının Hacıosman bölümünün 2010 yılında hizmete alınması planlanıyor. 4.Levent’ten Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi, Darüşşafaka ve Hacı Osman’a kadar çift hat tünel inşaatı devam ediyor. İş kapsamında ara bağlantılar, yaklaşım tünelleri ve Darüşşafaka Hacı Osman dâhil toplam tünel boyu tek hat 17 bin 166 m. olacak.

Başkan Topbaş; “Hedefimiz 2010’da 4, 2012’de 7 milyon yolcu…”

4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nun Sanayi İstasyonu’nda gerçekleşen ilk kaynak töreninin ardından gazetecilere açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’daki metro inşaatı hızının bir dünya rekoru olduğunu belirterek, şöyle konuştu; “Şu anda bulunduğumuz Sanayi İstasyonu 30 metre yerin altında. Sadece bu istasyon için 2 bin 600 kamyon hafriyat yapıldı. İstasyonda 26 tane yürüyen merdiven var. Biliyorsunuz 20 Şubat’ta Atatürk Sanayi Sitesi – Darüşşafaka Metro Tüneli’nin buluşmasını gerçekleştirdik. Bugün burada hep birlikte 4. Levet-Ayazağa Metrosu’nun ilk ray kaynağını yaptık. Her gün 120 metre ray döşenen bu hatta böyle toplam 1000 kaynak sıfır hatayla yapılacak. Hedefimiz bu yılın sonunda Taksim-4. Levent Metrosu’nu 8 dakikalık bir mesafeye, yani Atatürk Sanayi Sitesi’ne kadar götürmek. Aynı zamanda Taksim-Şişhane arasını da açmak. Bu da bu aks üzerindeki metro sisteminin adım adım tamamlanması anlamına geliyor. 4. Levent-Ayazağa Metrosu’nun temelini 3 yıl 3 ay önce atmıştık, şu anda geldiğimiz nokta bir dünya rekoru. Zaman zaman sıkıntılar yaşamamıza rağmen müteahhit firma çok iyi çalıştı. Ben bundan dolayı kendilerine teşekkür ediyorum. Hiç durmadan, gece gündüz yeraltında binlerce insan İstanbulluların mutluluğu için çalışıyor. Yer üstünde yaptığımız yatırımın çok daha fazlasını şu anda yeraltında metro ve tünel yol olarak inşa ediyoruz.”

Sanayi ve teknoloji devrimini istasyonlardan öğreneceğiz…

İş kapsamında yapılan bütün metro istasyonlarının temalı olacağını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, “Yani insanlar Sanayi İstasyonu’na geldiğinde sanayi devriminin aşamalarını ve sanayinin tarih sürecindeki gelişimini duvarlarda seramiklere işlenmiş vaziyette görebilecek. Atatürk Sanayi Sitesi İstasyonu’nda tekerleğin icadından, otomobilimin günümüze kadar olan bütün evresi sergilenecek. Şişhane İstasyonu’ndaki seramiklerde ilk belediye olan Beyoğlu Belediyesi’ni (eski adıyla 6. Daire) görebilecekler. İTÜ İstasyonu’nda ise teknolojik gelişmelerin tarihi süreci seramiklere yansıyacak. Böylece bütün istasyonları temalı hale getiriyoruz. İstasyon aynı zamanda bilgilenme merkezi olmalı diye düşünüyorum. Galatasaray Stadı’nın yapılacağı Seyrantepe’de metro istasyonundan stada da 3 tünel yol yapıyoruz. İstasyonda ayrıca 2 bin 900 araçlık otopark da yer alacak. İnsanlarımız bu stada metroyla ya da arabalarıyla gelebilecek. Olimpiyat Stadı’nda yaşananlar gibi olmayacak, burada stat bitmeden metro bitecek” şeklinde konuştu.

Klimalı vagonlarla kaliteli hizmet…

İnşaatı devam eden metrolarda kullanılmak üzere 92 tane klimalı vagon aldıklarını belirten Başkan Topbaş, şu anda hizmette olan klimasız bütün vagonlarımızı da klimalı hale getireceklerini müjdeledi. “Her şey modern ve konforlu olmalı, vatandaşlarımız hizmeti en iyi şekilde almalı” diyen Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde projede Ayazağa’ya kadar görünen metroyu Hacıosman Mahallesi’ne, hatta daha sonrası için Çayırbaşı’na kadar uzattıklarını söyledi. 4. Levent-Hacıosman hattının maliyetinin elektromekanik ve rayları dahil 780 milyon YTL olduğunu açıklayan Topbaş, “Bu çok ciddi bir yatırım. Toplu taşımda bizim hedefimiz 532 kilometre raylı sistem yapmak. 44 kilometre raylı sistem teslim aldık. Bugüne kadar 22 kilometre bitirdik ve şu anda 60 kilometrenin inşaatı devam ediyor. 24.5 kilometrelik Üsküdar-Ümraniye-Taşdelen Metrosu’nda ihale aşamasına geldik ve bu yatırımların kaynağını bulduk. 13 Haziran’da Avrupa Yatırım Bankası, Fransız Kalkınma Bankası ve Fortis Bank ile Kadıköy-Kartal, Üsküdar-Taşdelen ve 4. Levent-Ayazağa Metrosu’nun takriben 1 milyon 651 bin euroluk kredi anlaşmalarını yapacağız. Kaynakların tedarik edilmesiyle de bütün metro yatırımlarına çok hızlı bir şekilde devam ediyoruz. Hedefimiz 2010 yılında Şişhane-Atatürk Sanayi Sitesi ve Olimpiyat Stadı’na kadar olan hatlar devreye girdiğinde 126 kilometre raylı sisteme ulaşarak 4 milyon yolcu taşımak. 2012 yılına geldiğimizde raylı sistemin toplu ulaşımdaki payı yüzde 45’lere ulaşacak ve 7 milyon yolcu taşınacak. İşte o zaman toplu taşımın gücünden ve medeniyetten bahsetme imkanımız olacak” diye konuştu.

“İstanbul’un sorunlarını çözmeyi dert edindik!...”

İstanbul’da raylı sistemlerde 380 bin olarak devraldıkları günlük taşınan yolcu sayısını şu anda 460 bine ulaştırdıklarını anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “İstanbul’un ulaşım ağının planını hazırladık ve adım adım problemleri çözüyoruz. Biliyorsunuz gelecek dönem İDO ve İGDAŞ’ı satarak ve bazı şirketlerimizi halka açarak tedarik edeceğimiz kaynaklarla ilk etapta Üsküdar-Beykoz, Beşiktaş-Sarıyer, Beyiktaş-Mahmutbey ve Bakırköy-Beylikdüzü-Büyükçekmece-Silivri gibi 7 ayrı metro hattının inşaatına da başlıyoruz. Yani İstanbul’da daha çok işimiz var. İstanbul’un sorunlarını çözmeyi dert edindik, sevdamız var. Metro yapım hızında dünya standartlarının da önünde olduğumuzu özellikle belirtmek istiyorum. Daha önce İstanbul’da yılda ortalama 2.5 kilometre raylı sistem yapılırken, dönemimizde 15 kilometreye çıktık. Yeni hatlarımızı ihaleye çıktığımızda bu oran 25 kilometreye çıkacak. Hatta şu anda hazırlığı yapılmış olana Üsküdar-Taşdelen Metrosu’nda ihaleyi alan firma kazıya 4 ayrı yerden başlayacak, şartnameyi buna göre hazırlıyoruz.”




İstanbul 1500 yeni konforlu otobüs kazanıyor

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İETT'nin mevcut ve yeni açacağı
hatlarda 'kiralama' yöntemiyle 1500 yeni otobüsü hizmete almasını
onayladı.

İETT, konforlu, hızlı ve emniyetli ulaşımın sağlanması için son
teknoloji ile üretilmiş alçak tabanlı, çevre kirliliğine sebep
olmayan, özürlülerin de rahatlıkla kullanabileceği 1500 yeni otobüsü
devreye sokacak. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İETT'nin mevcut
ve yeni açacağı hatlarda 'kiralama' yöntemiyle 1500 yeni otobüsü
hizmete almasını onayladı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 15 Ekim Perşembe günkü
birleşiminde ele alınan raporda, toplu taşıma içerisinde otobüs
taşımacılığı oranının geçmiş yıllara oranla büyük bir düşüş
gösterdiğine dikkat çekilerek, alınan yeni otobüslere rağmen otobüs
sayısı ve sistemin şehrin gelişim ve hareketliliğine paralel olarak
gelişmediği belirtildi.

İstanbul trafiğine büyük bir yük getiren özel araç kullanımında artış
olduğuna da dikkat çekilen raporda, "Toplu taşımanın cazip hale
getirilmesi için konforlu, hızlı ve emniyetli ulaşımın sağlanması için
son teknoloji ile üretilmiş alçak tabanlı, çevre kirliliğine sebep
olmayan, özürlülerinde rahatlıkla kullanabileceği araçların sisteme
dahil edilmesi gerekmektedir" ifadelerine yer verildi.

Raporda, 1500 adet otobüse ihtiyaç duyulduğu, 800 milyon TL'yi bulan
araç ve şoför maliyetlerinin İETT'nin bütçesiyle karşılanamayacağı da
vurgulanarak, ihtiyacın İstanbul genelinde 3 alt bölgede (İstanbul,
Beyoğlu ve Anadolu) 1500 adet özel müteşebbisin sisteme katılımı
yoluyla karşılanması gerektiği kaydedildi. Tipleri ve hangi hatlarda
hizmet vereceği İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME tarafından
belirlenecek otobüsler, 100'e yakın hatta mevcut özel halk otobüsleri
gibi hasılat paylaşımı esasına dayalı olarak hizmet verecek.

18 Ekim - Taksi plakası 516.000

Taksi plakası alış fiyatı 513.000, satış fiyatı ise 519.000. 11 Ekim
tarihinde 522.500 TL değeri ile son ayların en yüksek değerine ulaşan
taksi plakası fiyatlarındaki ufak çaplı düşüş devam ediyor.

16 Ekim 2009 Cuma

Taksi plakası 518.000

Taksi plakası fiyatı 522.500 değerine ulaştıktan sonra ufak çaplı bir
düşüş gerçekleştirdi. Taksi plakası alış fiyatı 515.000, satış fiyatı
ise 521.000.

10 Ekim 2009 Cumartesi

10 Ekim Taksi Plakası

10 Ekim Taksi plakası fiyatı 522.500 TL. Taksi plakası fiyatının son
zamanlardaki en yüksek değerine ulaşmasında korsan taksiye hayır
mitinginin yarın düzenlenecek olmasının da etkisi yadsınamaz. Korsan
taksiye hayır mitingi Haber7.com'da aşağıdaki şekilde yer aldı.

İstanbul'da taksiciler, ''Korsan Taksiye Hayır'' demek için 11 Ekim
Pazar günü Çağlayan Meydanı'nda miting yapacak.
Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, son yıllarda özellikle
İstanbul başta olmak üzere büyük şehirlerde korsan taksilerin
sayısının hızla arttığına işaret edilerek, bu durumu protesto etmek
için miting düzenleneceği belirtildi.Açıklamada, Atatürk Havalimanı
Taksiciler Kooperatifi önderliğinde tüm şoför ve taksici odalarının
katılımıyla düzenlenecek mitinge, çeşitli sivil toplum kuruluşlarının
da destek verdiği bildirildi.

Taksi plakası fiyatının şu an alım için uygun olmadığını, overvalued
(aşırı değerlenmiş) olduğunu düşünüyoruz, çok kısa vadede 540.000
seviyelerine kadar bir yükseliş olması ihtimali bulunsa da, borsalarda
yaşanması muhtemel olan düşüşlerle birlikte, taksi plakası fiyatının
450.000-500.000 TL aralığındaki fiyatlara geri dönmesi olasılığı
yüksek gözüküyor.

3 Ekim 2009 Cumartesi

Korsan Taksilere Yönelik Cezaların Caydırıcılığı

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı
Bendevi Palandöken, sigara yasağının ardından vatandaşların korsan
taksicilere yöneldiğini ve korsan taksicilikte patlama yaşandığına
dikkat çekerek, korsan taksileri kullanan müşterilere de ceza
yazılmasını istedi.

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Balıkesir Esnaf ve Sanatkarları
Odaları Birliği'nin Erdek'te düzenlediği Başkanlar Kurulu toplantısına
katıldı. Toplantıda konuşan Başkan Palandöken esnafın sorunlarını
anlatarak, "Esnafın durumu giderek kötüleşiyor. Esnaf can çekişiyor,
esnaf S.O.S veriyor. Daha öncede korsan taksicilik vardı. Ancak, 19
Temmuz 2009 günü başlayan sigara yasağı nedeniyle ticari taksilerde de
yasağın uygulanması nedeniyle sigara tiryakisi olan müşteriler korsan
taksiye yönelmişlerdir.

Yani sigara yasağı nedeniyle korsan taksicilik adeta patladı. Bu da
vergisini veren, yaz kış bu mesleğin cefasını çeken insanların
ekmeğinin elinden alınmasından başka bir şey değildir. Acilen önlem
alınmalı ve cezalar caydırıcı hale getirilmelidir" dedi.

1 Ekim 2009 Perşembe

Taksi plakası 517.500 TL

01 Ekim 2009
Taksi plakası alış fiyatı 515.000
Taksi plakası satış fiyatı 520.000

11 Ekim'de yapılacak olan korsan taksi mitinginden sonra, korsan
taksilere yönelik ciddi anlamda planlanmış bir hareket belediye ve
devlet tarafından gerçekleştirilmediği takdirde, taksi plakası
fiyatlarındaki bu hızlı yükselişin devam etmesinin zor olduğunu
düşünüyoruz.

Bununla birlikte borsalarda yaşanan yükselişlere paralel olarak taksi
plakası fiyatlarında 450.000 TL seviyelerinden 520.000 TL seviyelerine
bir yükseliş gerçekleşti. Borsalarda Ekim ayıyla birlikte düşüşler
beklendiği göz önüne alındığı takdirde, taksi plakası fiyatlarının
Ekim ayı sonunda 500.000 TL'nin üzerinde olması ileriki aylar için
umut verici olacaktır.